شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- «چهاردهمین کنفرانس بینالمللی روابط عمومی ایران» با حضور جمع کثیری از مسئولان، استادان، مدیران، کارشناسان و دانشجویان روابط عمومی نوزدهم آذر ماه 1396 در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما برگزار شد.
یکی از مهمترین مسائل موثر در تصمیم گیری مدیران دسترسی سریع و آسان به خبرهای مرتبط با سازمان و یا یک رویداد مربوط به آن است، در حال حاضر به علت کثرت بنگاههای خبری و تنوع اخبار منتشره و همچنین وجود تفسیر و تحلیل های متفاوت در اخبار، اهمیت دریافت و بررسی همزمان اخبار منتشره شده از منابع مختلف را دو چندان می کند.
یکی از مهمترین وظایف مدیران روابط عمومی سازمانها و موسسات، اطلاعیابی، رصد رسانهها و انجام پژوهشهایی در این زمینه است، هر مدیر روابط عمومی باید به فراخور سازمان خود پژوهشهای لازم را انجام دهد و اشکالات را به مدیر سازمان انتقال دهد.
در این گزارش، مطالعه موردی موضوع چهاردهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران را مورد بررسی قرار دادیم.
در پایش رسانه ها با کلیدواژه های چهاردهمین کنفرانس، اخبار منتشر شده در خبرگزاری ها و روزنامه ها، استخراج شد تا موضع رسانه ها در خصوص این کلیدواژه ها نسبت به این رویداد مورد تحلیل قرار گیرد.
پایش روزنامه ها و رصد اخبار در روزنامه های کثیر الانتشار و بریده جراید از امکانات حرفه ای سامانه خبری نیوزویت است که این گزارش با کمک این سامانه آماده گردیده است. نیوزویت برای نخستین بار در این کنفرانس با پایش و مانیتورینگ منابع گوناگون خبری موضع رسانه ها نسبت به این رویداد علمی را مورد تحلیل قرار داد.
رصد و پایش اخبار این کنفرانس توسط سرویس نیوزویت بصورت کامل انجام شد و داده های خبری بصورت نمودار در اختیار مدیران و کارشناسان این کنفرانس قرار گرفت.